EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Nyårsskorna

1 kommentar

Fenomenet nyårsklänning har aldrig varit någonting viktigt i min värld, främst för att jag helst jobbar eller kontemplerar i min ensamhet vid det där mytomspunna tolvslaget när alla andra är fulla och klänger på varandra i grupp, men nyårsskorna är desto viktigare.

De utgör nämligen en viktig del av mina nyårstraditioner som jag ser till att bevara.

Varje år inleder jag med att lista årets mål och önskningar (INTE att betrakta som något så banalt som nyårslöften) i en av mina superhemliga anteckningsböcker, och sedan tar jag en lång innerstadspromenad i ett par helt nya skor av modellen Nike Shox, helst med ABBAs Happy New Year i lurarna.

Nike Shox är den perfekta skon, om ni frågar mig.
Dess enormt mjuka sulor och stabila passform är ett ideal och en förebild för alla skor i hela världen.
Man kan röra sig obehindrat och inte minst springa snabbt i dem, och dessutom ser de inte lika B ut som andra löpardojor när man använder dem på jobbet eller i andra, lite mer fancy sammanhang.

Just nu inväntar jag ett par i årets färg, rosa, från USA. 

  
(Och har förpassat det gångna årets, också rosa, till de sälla jaktmarkerna i en välgörenhetsinsamlings stora container. Så att de blir nya för någon annan.)

  

One thought on “Nyårsskorna

  1. Pingback: Men om… | EvaEmma.se

Kommentera

