EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Läslyssning

Lämna en kommentar

Jag har alltid tyckt om att läsa.
Var ett sådant där barn som glömde tid och rum och satt alldeles tyst i ett hörn med mina inre bilder om jag fick hållas.

På senare tid har jag också blivit något av en lyssnare, inte bara vad gäller andras upplevda problem och grubblerier, utan också en sådan som prenumererar på Storytel.

Fina lyssningsupplevelser har varit bland annat hela Becky Bloomwood-serien, inläst av Anja Lundqvist från Tusenbröder och Gåsmamman (ett sidospår: SHIT vilken bra serie Gåsmamman var), Magnus Härenstams memoarer Morsning och Goodbye (det är något alldeles särskilt att höra författare läsa sina egna böcker, jag gillar verkligen det) och ungdomsböckerna tillika klassikerna Tordyveln flyger i skymningen och Mälarpirater.

Jag lyssnar helst när jag är ute och går eller hemma och fixar med något praktiskt, och om jag sover ensam brukar jag använda Storytels sleepinställning och somna till dramatiken inom ungefär fem minuter.

  
EvaEmma Andersson i lurar vid Västerbroplan för ett par månader sedan.

Kommentera

