EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Inspiration

Lämna en kommentar

Jag har faktiskt (peppar peppar, ta i trä och vad man nu brukar säga) aldrig upplevt det där som kallas skrivkramp (eller för den delen ”bloggtorka” som det så töntigt heter).

Kanske för att jag alltid har vetat att man inte bara kan sitta och stirra på skärmen om det ska bli något skrivet.
Man måste aktivera sig, röra på sig, läsa, jobba, prata med människor och tänka en massa, både på det man vill skriva om och annat.

Av någon anledning får jag ofta mina allra bästa idéer när jag är ute på ensamma promenader med musik i öronen eller när jag står i duschen.

Förmodligen för att jag är fullständigt avkopplad då, och ifred med mina egna tankar.

Ibland har jag ingen lust att skriva, men det anser jag inte vara just ”skrivkramp” utan snarare ett naturligt tillstånd av samma slag som faktumet att man inte är sugen på sushi till frukost varje dag.

Allt har sin tid, liksom.

Om jag vill ”trigga igång” mitt skrivande någon gång brukar det hjälpa att byta ut elektroniska skärmen mot en tom sida i ett old fashioned anteckningsblock, eller att slå upp en slumpmässig sida i någon av böckerna på bilden nedan.  

Kommentera

