EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Rosa cykel?

1 kommentar

Det blir alltid lite Stockholmsvår i januari.
Eller det känns i alla fall så när den första snön har smält undan och ljuset stannar lite längre över takåsarna för varje dag, och då infinner sig vårkänslorna.

Jag inser att vintern förmodligen gör comeback med full kraft inom några dagar, lagom till februari, men ändå gör jag planer utanför vinteridet.

Har inte haft cykel i Stockholm sedan 2008, eftersom de jag hade (alltid Blocketfyndade, av enklare modell, men en gång en dundersnygg, klarblå Kronan) blev stulna och jag till sist gav upp, men nu har jag bestämt mig för ett nytt försök.

Tänker mig kedjelås av motorcykelmodell samt att köpa en helt ny hoj som har ett spårbart registreringsnummer.

Kommer sedan att cykla två gånger cirka 5 kilometer till och från jobbet varje dag i stadsmiljö, och utöver att cykeln funkar till det är det mycket viktigt för mig att den är snygg.
Just nu spanar jag på de här:

   
 
Någon av er läsare som har tips eller råd angående val av cykel?

One thought on “Rosa cykel?

  1. Pingback: Den utvalde | EvaEmma.se

Kommentera

