EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Utsidan är nästan lika viktig som insidan

Lämna en kommentar

Det sägs att författaren Astrid Lindgrens mycket speciella relation till böcker bland annat innebar att hon tyckte om att känna och lukta på dem.

Det gör jag också!

Doften av gamla böcker med gulnade sidor på ett bibliotek eller i en gammal bortglömd låda på en loppis gör mig alltid pirrigt förväntansfull, och känslan när man greppar en ny pocketbok med högglansigt omslag, hör ljudet av ryggen som ger efter för öppnandet av första sidan, är svårslagen.

Jag tycker mycket om att titta på bokomslag också, och har lätt för att genast avgöra vilka jag tycker är snygga eller fula.

Här är två snygga som jag såg när jag senast strövade runt i Akademibokhandeln vid Odenplan.

   

Kärlek, utvalda citat av Paulo Coelho (en utmärkt bok att ge till någon man älskar på Alla hjärtans dag, om någon behöver tips) och Vafan var det som hände av Clark Olofsson som jag funderar på att läsa.

 

 

Men jag tycker ändå att det här är allra snyggast!
(Tebbes Trubbel av EvaEmma Andersson.)

Kommentera

