EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Sista säsongen av 7th heaven 

Lämna en kommentar

Det tog lite tid för mig att inse, men alla människor, även jag, behöver vila och återhämtning för att prestera i karriären.

Således känner jag aldrig någon skuld eller något dåligt samvete längre när jag slöar i pyjamas en hel förmiddag, eller bara sitter någonstans och glor på havet, lyssnar på en ljudbok i flera timmar.

Det är ju bara mysigt och bra liksom, och smart av mig att ansvara för min hälsa.

För några dagar sedan fick jag en plötslig lust att leta upp sista säsongen av 7th heaven och sträckkolla den, så jag gjorde det tillsammans med i tur och ordning ett berg av lax, spenat och morötter, en påse chips och närmare ett halvt kilo vindruvor.

Det gjorde mig både utvilad, energifylld och välförsedd vad gäller moraliska resonemang.
(Och tacksam över att inte vara uppvuxen i en amerikansk prästfamilj med navelsträngar av titanium.)

Alla borde ha en äta-i-stillhet-framför-7th-heaven-dag!

Kommentera

