EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Litteratur som håller

Lämna en kommentar

Jag var inte ens påtänkt när Inger Skotes ungdomsromaner om den överkänsliga gymnasisten Nickan utspelar sig i tre volymer, men jag ÄLSKAR dem ändå.

De säger något om människor, om världen, om skillnaden mellan att vara tonåring och vuxen på riktigt.

De flesta bibliotek värda namnet har alla tre böckerna i serien, ”Dom tiger ihjäl mig”, ”Den omöjliga Kärleken” och ”Jag, du, vi”, och jag har lyckats jaga rätt på andra delen via Bokbörsen, håller ett öga öppet efter de andra två.

  
Läs dem om du är i gymnasieålder och ibland upplever att dina polare försöker käka upp hela ditt liv med sina komplicerade känslostormar.

Kommentera

