EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Vänlighet som ett brev på posten

Lämna en kommentar

Nästan varje vecka beställer jag ett tungt paket från Bokus.

Oftast får jag hämta ut det på posten, men ibland gör sig brevbäraren, en tjej som måste vara en enorm tillgång för sin arbetsgivare med den höga hastighet hon håller mellan stadens hus, omaket att släpa med det på cykeln och ringa på min dörr, leverera det direkt.

Det tycker jag är superhyggligt, särskilt med tanke på att brevbärarkårens jobb redan är väldigt fysiskt påfrestande med allt bärande och trappspringande.

 

Blev extra glad när jag fick det här paketet redan dagen efter att jag beställde det, för jag är grymt peppad på att börja läsa redan ikväll.

 

Kommentera

