EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

30 grader i mars

2 kommentarer

Som jag älskar SVT’s serie 30 grader i februari!

Andra säsongen är ännu bättre än första, och mest engagerad är jag i systrarna Joy och Vildas öden och äventyr.
Jag hoppas att de kan dumpa sin självgoda farsa på riktigt, hitta den där paradisön som lillasystern har vägbeskrivningen till.

Björn Kjellman gör en strålande insats som egopappan, och jag vill gärna se mer av hans dubbelmoral, cynism och maniska kontrollbehov.
(Jag höll faktiskt med honom när han skällde ut kidsen på strandpartyt i förrförra avsnittet och menade att de skulle tänka på sin framtid ”med fiskgratäng i Lidl-påse”. I mina ögon är det nämligen långt mer patetiskt än glamouröst när skandinaviska unga vuxna ”reser” och talar om det som om det vore något mer än att göra ingenting på olika platser och kasta bort värdefull tid på att flumma runt i ett ansvarslöst vakuum.)

Ser fram emot nästa avsnitt!

  
Googlesnodd bild från sydsvenskan.se.

2 thoughts on “30 grader i mars

  1. Pingback: Jag står inte ut med spänningen | EvaEmma.se

  2. Pingback: Trött, trist tv-tittande | EvaEmma.se

Kommentera

