EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Biobesvikelse

Lämna en kommentar

Jag fortsatte min härligt loja lediga tisdag med en ensam mitt-på-dagen-bio.

Hade länge sett fram emot att se När molnen skingras, en dokumentär om sångerskan Ulla Billquist, men borde med facit i hand ha undvikit den eftersom den mest gjorde mig illa till mods.

En mycket begåvad artists tragiska öde skildrades helt utan värme, och spekulativa, skandallystna rykten från 1940-talet varvades med uttalanden från anhöriga som visade sig från sin minst kärleksfulla, mest respektlösa sida.

Rekommenderar ingen som är lika känsligt lagd som jag att se den filmen.

Lyssna däremot gärna på Ulla Billquists fantastiska röst som kan göra vem som helst glad.

  
Ulla Billquist, en vacker kvinna och stor artist.

Kommentera

