EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

”Jahaaaaa, NU förstår jag!”

Lämna en kommentar

Ibland när min tinnitus gör det svårt för mig att somna brukar jag lyssna till en ljudbok på låg volym, och då väljer jag helst ett verk som jag känner till väl och kan följa handlingen i utan att koncentrera mig helt.

Igår föll valet på Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö (en av Nessers bästa, i mitt tycke), och även om jag ofta upplever det där med att man hittar något nytt i sina favoritböcker andra eller sextonde gången man läser slash hör dem, höll jag på att trilla ur sängen när jag plötsligt insåg hur det egentligen ligger till med Edmunds sex tår på varje fot.

Så självklart!

Och jag har aldrig hajat det, varken i boken eller filmen.

Well played, Håkan Nesser, experten på karaktärer med djup och samband med sting, well played!

  

Kommentera

