EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Att träna hjärnan

Lämna en kommentar

När jag var liten hörde jag någon gång att man kunde bli smartare, typ utveckla sin hjärnas kapacitet, genom att borsta tänderna, låsa upp dörrar och knyta skorna med ”fel hand”, det vill säga med vänster om man är högerhänt och tvärtom, och jag gör det fortfarande ibland.

Hittade den här boken när jag strövade och bläddrade i Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan nyligen, och köpte den till en åttaåring jag känner som redan är väldigt smart.

Tyckte att den verkade rätt kul, och klart bättre än de flesta andra pyssel- och målarböcker för målgruppen som snarare är tidsfördriv än intellektuell stimulans.

  

Kommentera

