EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Ett irrelevant kexande

Lämna en kommentar

Jag käkar kex till frukost och fortsätter med textredigeringen av nya Tebbeboken.

Tänker att det är så trist när bloggens tre dagliga inlägg förfaller till korta, tämligen ointressanta bildupdates för att jag inte hittar tid, energi eller ens lust till något annat.

Har som vanligt mycket att säga, mycket som jag tycker och vill formulera, men det mesta stannar på insidan av huvudet eller i kretsen av de närmaste.

Ett slags fåordigt efterspel av den stora skrivprocessen, klassiskt till sin karaktär liksom tomheten när bladen innanför pärmarna är fyllda till sista sidan med huvudpersonens tankar och förehavanden, ridån har gått ned och man är ensam, sig själv igen.

Jag äter kex.
Franska kokoskex.

Inatt drömde jag om regn, en grön bil som jagade mig och att jag klättrade på hustak nära kusten.

Idag ska jag textredigera, jobba och sedan sova.

Kexen är goda.

Kommentera

