EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Det är viktigt att kompromissa, men minst lika viktigt att respektera varandras spetskompetens…

Lämna en kommentar

Det finns ett stående skämt mellan mig och min älskade pojkvän om att jag bestämmer allt och han står ut med allt.

För att råda bot på det påstådda missförhållandet (det är inte sant, utan bara något som han och alla andra har hittat på respektive inbillar sig) tänkte jag vara lite hygglig och låta honom välja vilken film vi skulle se på bio efter sushin i förrgår kväll.

Jag föreslog Djungelboken, Brooklyn eller Under sanden, men accepterade sedan (bara lite motvilligt) att se 10 Cloverfield Lane.

När vi gick hem från bion bestämde jag, eller alltså vi tillsammans, gemensamt i samråd som par, att han kommer att få välja film nästa gång på sin 80-årsdag, som en liten speciell överraskning trots att han lider total brist på omdöme (i alla avseenden utom i val av tjej och möjligen vänner, yrke, jeans och sådant).

Tills dess får han helt enkelt fortsätta att njuta lyxen av att ha en flickvän som arrangerar BRA biokvällar, och själv bestämma (ungefär) vad han ska laga till middag och när han vill laga min cykel.

(Se den inte!)

Kommentera

