EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Mobildetoxar

Lämna en kommentar

Jag är ganska kraftigt iphoneberoende.

Vill alltid ha sms-appen, mejlen och inte minst Facebook och Instagram till hands liksom, och splitscreenar gärna. Dessutom använder jag Google maps mer eller mindre dagligen i stället för att researcha vägen till nya utflyktsmål i förtid.

Jag är naturligtvis medveten om att det inte är helt hälsosamt att leva på det sättet, och därför är det ganska bra att en hetsig busschaufför prejade mig på Tegnérgatan så att innehållet i min cykelkorg (ja, jag är en tant, lastar gärna allt möjligt från snacks till träningskläder via böcker och smink där) föll i asfalten och hamnade under jättebussens breda däck.

Om man ska se det positivt liksom, så var det ju en väldig tur att inte jag blev mosad under bussen som mobilen, och nu har jag många tillfällen att stirra ohämmat på människor och annat intressant i min direkta omgivning medan jag genomlever en ofrivillig mobildetox.

Kommentera

