EvaEmma.se

Idrottsromaner för gymnasieåldern

Försöker att inte skämma bort mig själv

1 kommentar

Nu när jag är 32 år och har jobbat i ganska många år, och inte har några barn eller andra krävande utgifter har jag goda förutsättningar för att köpa det allra mesta av kläder, skor och andra prylar jag vill ha.
Det är en enorm ynnest, men ibland gör jag en poäng av att inte ge mig själv allt jag vill ha genast av det enkla skälet att man uppskattar materiella ting mer om man har längtat efter dem ett tag och på något sätt upplever att man förtjänar dem.

Förra året köpte jag en väska (valde dock en kopia, eftersom jag bolåneamorterade oerhört aggressivt vid tidpunkten) efter ett beslut om att belöna mig själv med den när jag uppnådde ett yrkesmässigt mål fastslaget redan 2012, och mina världssnygga sextusenkronorsjeans som jag tillbringade större delen av åldern mellan 25 och 30 i fick jag i gåva av mig själv för att jag tog initiativet till ett ganska jobbigt uppbrott med en dåvarande, mycket krävande bekant.

Nu har jag beslutat att skaffa mig ett flipbelt för smidigare mobilhantering när jag tränar (rätt playlist gör verkligen hela skillnaden i så väl mentala som fysiska uppförsbackar), men inte förrän jag har uppnått en gymrelaterad framgång som jag ämnar hålla hemligare än hur mycket kött jag åt igår kväll på en väldigt trevlig grillkväll hos kul människor i en idyllisk villaträdgård.

Tycker att den typen av simpel mutmotivation fungerar ganska bra för mig, som är väldigt målinriktad och trivs med att konkretisera och sträva mot nya framgångar, stora som små.

One thought on “Försöker att inte skämma bort mig själv

  1. Pingback: Men böcker ska man alltid kosta på sig! | EvaEmma.se

Kommentera

